::ASPERiaN FORUM::
selamat bensantai

SMS Cinta... ayat-ayat jiwang54.19

SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Go down

SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by colorex on Wed 02 Jul 2008, 2:59 am

1. Dari mana datangnya cinta
dari SMS turun ke hati ..

2. Andai kau dapat melihat hatiku
Andai saja kau dapat membaca fikiranku
Betapa ruang jiwaku penuh bayangan dirimu,
Menghiasi hari-hariku
Senyum dan suaramu teduhkan jiwaku
Cintailah aku dengan kesungguhanmu

3. Kalau I boleh menyusun abjad, I nak letak U dekat dengan I


4. Hello..U ada plaster tak?? I luka teruk sebab jatuh cinta pada U!

5. Hello..
Aku pencuri
dan aku di sini nak curi hati kau!!!

6. U ni doktor ke? Kaki I terseliuh sebab jatuh cinta pada U !

7. I nak belanja u gula-gula HACKS..
faham tak ertinya?
H- Hanya
A- Aku
C- Cinta
K- Kau
S -Seorang

8. Luahan Cinta Ibarat Kentut..
ditahan sakit.
dilepas malu.
dah keluar..fuhhh! Lega!!!

9. Jika kau hidup sehingga 100 tahun.
aku hanya ingin hidup hingga 99 tahun kerana aku tak rela hidup tanpa kau

10. Di bawah ini senarai yg aku tak suka ttg kau
1..
2
3..
4
Apa nak buat?? Aku suka semuanya ttg kau!
Tekan ke bawah jika kau merinduiku.
Tekan lagi kalau masih rindu..
Lagi.
Lagi.
Masih tekan lagi???
Nampak sangat rindu..
Aku juga sedang merinduimu

11. Biarlah yang dulu jadi masa laluku, dan kau menjadi masa kini serta masa depanku.

12. Kalau cinta ibarat penyakit,aku taknak makan ubat.Biar aku merana diserang penyakit ini krn aku ingin kau tahu betapa aku mencintai kau!

13. Org kata kita hanya jatuh cinta sekali saja. Tapi setiap kali aku mendengar suaramu, aku jatuh cinta sekali lagi!

14. Aku terasa sesuatu dihatikuianya seperti bara yg kecil. Setiap kali aku melihatmu, bara ini menyala dan ia sungguh istimewa kerana AKU CINTAKAN KAU!

15. Apakah kasih sayang perlu diucapkan?
Tidak perlu. Lalu kukirim SMS ini padamu, hingga tidak perlu mengucapkannya.

16. Andai hatimu penjara, biar aku dipenjara seumur hidupku di dalam hatimu

17. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

18. Aku mahu kau tahu aku menyintaimu setulus hati..bukan hipokritbukan cinta palsu..bukan ada kepentingan.
Ini adalah cinta tanpa syarat.
Aku begitu menyintaimu..

19. Cinta akan hilang jika diambil org. Cinta akan mati jika digenggam rapi. Bagaimana harusku memegangmu? Apa perluku meneruskan atau melepaskan?

20. Betapa indah pun perkataan, tak boleh sama utk menyatakan cintaku padamu

21. Tuhan memberikan rasa cinta dalam diriku, dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan diberikan lagi pada orang lain.

22. Cintaku bukan ibarat kertas..
Cintaku adalah bara yg sentiasa menyala
dan semakin marak ditiup kerinduan padamu..

23. Jika mencintaimu satu kesalahanbiar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu

24. Cinta kita banyak ranjau. Tapi percayalah ia tidak sedikit pun mengurangkan cintaku padamu.Kau adalah insan teristimewa dalam hidupku

25. Aku tak dapat hidup tanpamu..
kerana kaulah nyawaku

26. Jika cinta itu dicukai..aku lah pembayar cukai paling tinggi!

27. Mencintaimu adalah perkara terindah yg pernah berlaku dalam hidupku.
Mana mungkin aku melupakanmu seumur hidupku. Kaulah kekasihku yg pertama dan terakhir.

28. Air mata kerana sahabat 1 pengorbanan,
Air mata kerana ibu bapa 1penghormatan,
Air mata kerana kekasih 1penyesalan,
Air mata kerana Allah 1 keberkatan.

29.
() ()
( ;
( O) saya kan,
(,()() selalu
ingat kat awak..
tiap2 malam
suara awak
lawak awak
sumer la..
() ()
( ()() rindunye..!!
( )
( ()()

_________________
:::I`m that man:::

colorex
Super Administrator
Super Administrator

Male
Number of posts: 151
Age: 25
Location: kedah
Job/hobbies: student lagi la..
Personal profile: Hai semua.. assalamualaikum saya dah selamat datang saya ucapkan kepada anda semua yg sudi meluangkan sedikit masa korang untuk join forum ni..maaf la sekirangan tak semeriah seadanya.. aku baru ja belajar buat benda2 alah ni..
Reputation: 2
Points: 68
Registration date: 19/06/2008

View user profile http://Prepaid4U.Net/?id=colorex89

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by da_student93 on Wed 30 Dec 2009, 1:22 pm

ambillah masa untuk fahami hati n perasaan teman..

da_student93
Newbie
Newbie

Female
Number of posts: 1
Age: 21
Location: terengganu
Job/hobbies: plying badminton n study
Reputation: 2
Points: 3
Registration date: 30/12/2009

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnipCheng on Sun 03 Jan 2010, 10:42 am

jikq titisqn hujqn membsqhi jendelq mu,itu tndq airmatq ku menitis merindui mu,jikq qdq dqrqh yqng menitis dqri jqri mu,it2 tndq sesuqtu yqng buruk terjqdi pqdq diriku,jikq kqu dqpqt melihqt qku di dqlqm tidur mu,qku igin mengucpkqn selqmqt mlm pqdq mu,jikq kqu tsedqr dqri tidur mu tdengqr ql-Qurqn sqyup2 di subuh hqri,itu tndq qku tlqh pergi sblum mu,jikq kqu mnqngis swqktu mlihqt qku di slubungi dgn kqin putih,mqqfkqn qku krnq x sempqt btemu dgn mu lqgi.

AnipCheng
Super Administrator
Super Administrator

Male
Number of posts: 18
Age: 23
Location: Kedah
Job/hobbies: Many Lols~
Reputation: 1
Points: 23
Registration date: 03/01/2010

View user profile http://www.myspace.com/redline91

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by suhaimi2010 on Fri 12 Feb 2010, 10:52 pm

Disuatu hari kau datang dan bertanya padaku apa yg lebih penting....-D...Dirimu atau nyawaku...dan aku menjawab nyawaku lebih penting....@dan kau pun berlalu dengan penuh kekecewaan...Sad(...tanpa pernah kau sedari bahawa kaulah nyawaku itu.....sesungguhnya kau adalah cinta dan nyawaku dalam hidup ini...tiada orng lain dalam hidupku dan tiada sesiapa lagi hanya kau seorng sahaja dalam hatiku...

suhaimi2010
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 1
Age: 20
Location: kedah
Job/hobbies: play football
Reputation: 0
Points: 1
Registration date: 12/02/2010

View user profile http://myspace-smkc_suhaimi@yahoo.com

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by colorex on Thu 29 Apr 2010, 10:12 pm

suhaimi2010 wrote:Disuatu hari kau datang dan bertanya padaku apa yg lebih penting....-D...Dirimu atau nyawaku...dan aku menjawab nyawaku lebih penting....@dan kau pun berlalu dengan penuh kekecewaan...Sad(...tanpa pernah kau sedari bahawa kaulah nyawaku itu.....sesungguhnya kau adalah cinta dan nyawaku dalam hidup ini...tiada orng lain dalam hidupku dan tiada sesiapa lagi hanya kau seorng sahaja dalam hatiku...

wow.. bestnya ayat ni.. saya suka.. =P

colorex
Super Administrator
Super Administrator

Male
Number of posts: 151
Age: 25
Location: kedah
Job/hobbies: student lagi la..
Personal profile: Hai semua.. assalamualaikum saya dah selamat datang saya ucapkan kepada anda semua yg sudi meluangkan sedikit masa korang untuk join forum ni..maaf la sekirangan tak semeriah seadanya.. aku baru ja belajar buat benda2 alah ni..
Reputation: 2
Points: 68
Registration date: 19/06/2008

View user profile http://Prepaid4U.Net/?id=colorex89

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by nur khairiyah on Sun 02 May 2010, 12:39 am

Bila kita sayang org tue

Biler kiter syg org tu,
Kita tnggu dia lame pn x per,
Tp biler dia tnggu kiter???dia mrh2...
Ati kate ala,adatlah ada yang mnunggu & d’tnggu...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x tdo pn x pe lyn dia yg ngah bsn,
Tp biler kite bosan,ada dia lyn kiter???
Ati kate,x pe dia busy kott!!!

Biler kiter syg org tu,
Kita gdh ngan dia,kita dim jea...
Tp dia heboh 1 dunia...
Ati kate x pe,dia tension tue...

Biler kiter syg org tue...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tp dia bg phone kat org len atau matikan...
Biler jd cm2,x pe...
Ati kata,x pe...lyn je,kwn dia,kwn kiter gak...

Biler kiter syg org tu...
Kita b’cerita dgn dia,citer ngan
tunggul lg baik...

Tp biler dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 kite kena ingt...
klu x ingat kita yang kena marah
Ati kata x pe syg katakn…

Biler kiter syg org tu,
Kita & dia lpr...
Tp kiter bg sume roti kita kat dia...
Ati kata,ala jaga lh ati dia,sian dia…

Biler kiter syg org tue,
Kiter sanggup bg dia rest biler dia letih,
Tp biler kita letih,dia srh jugak kiter lyn dia bila dia bsn...
Adil ker???Ati kata,ala bukan selalu pun...

Biler kiter syg org tue,
Kita jadi cam org giler dngr dia sakit,
Tp biler kita sakit,
Dia siap kuar ngan kwn2 dia meraikan hari kesakitan kita,
Ati kata,ala x pe,x kn dia nak berkepit ngan kita 24 jam...

Biler kiter syg org tu,
Kita x pnh pntingkan diri sndri,
Tp dia hpokrit thp gaban..
Ati kata x per,dia mmg cm2 kene lah trima...

Biler kiter syg org tue,
Kiter syg nk tngglkn dia slama2nya,
Tp dia x tahu kiter b’dpn dgn maut,
Wlpn kiter skt,dia kata kat kiter,sakit bese2 jer,jgn nk mngrt...
Ati kata,cmnelah dia biler kiter x de,msti dia hepi...

Biler kiter syg org tu,
Kiter x snggp tngk dia derita,
Tp dia x prnh hargai diri kiter,
Ati kata, tau x btapa kita syg kan dia????

Biler kiter syg org tue,
Kiter snggup tngglkn dia selama2nya untk dia bhgia...
Tp adakah dia tahu pngrbnn kiter??
Ati kata,x pe,janji dia bhgia...

Dan...
Biler kiter dh tngglkn dia selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kiter...
Dia kata Dia mintak maaf sebab pernah mngata kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bsn...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan ati kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah bwt kiter klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kiter...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kiter...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk p’deritaan kiter...

NAMUN SEMUANYA TELAH T`LAMBAT....

HARGAILAH ORNG2 YG KITA SAYANG... I love you

nur khairiyah
Newbie
Newbie

Female
Number of posts: 1
Age: 23
Location: kuantan
Job/hobbies: chatting
Reputation: 1
Points: 2
Registration date: 02/05/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by colorex on Sun 02 May 2010, 1:36 pm

menyayatnya.. terima kasih..
khairiyah..

_________________
:::I`m that man:::

colorex
Super Administrator
Super Administrator

Male
Number of posts: 151
Age: 25
Location: kedah
Job/hobbies: student lagi la..
Personal profile: Hai semua.. assalamualaikum saya dah selamat datang saya ucapkan kepada anda semua yg sudi meluangkan sedikit masa korang untuk join forum ni..maaf la sekirangan tak semeriah seadanya.. aku baru ja belajar buat benda2 alah ni..
Reputation: 2
Points: 68
Registration date: 19/06/2008

View user profile http://Prepaid4U.Net/?id=colorex89

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by ikhwan_kind on Fri 21 May 2010, 9:59 pm

haiii

ikhwan_kind
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 1
Age: 22
Location: alor star
Job/hobbies: karoke
Reputation: 0
Points: 1
Registration date: 21/05/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by shahmer on Sun 13 Jun 2010, 11:23 pm

xp0wer la br0 ayat lu sume ^.^

shahmer
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 1
Age: 22
Location: kluang
Job/hobbies: lancap
Reputation: 0
Points: 1
Registration date: 13/06/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by colorex on Tue 15 Jun 2010, 12:00 am

haha.. kalau ko ada ayat power.. kongsi arr dengan kitorang semua.. haha.. nak gak jadi power cam ko

_________________
:::I`m that man:::

colorex
Super Administrator
Super Administrator

Male
Number of posts: 151
Age: 25
Location: kedah
Job/hobbies: student lagi la..
Personal profile: Hai semua.. assalamualaikum saya dah selamat datang saya ucapkan kepada anda semua yg sudi meluangkan sedikit masa korang untuk join forum ni..maaf la sekirangan tak semeriah seadanya.. aku baru ja belajar buat benda2 alah ni..
Reputation: 2
Points: 68
Registration date: 19/06/2008

View user profile http://Prepaid4U.Net/?id=colorex89

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by ajie on Thu 08 Jul 2010, 1:12 am

nIlAi sEbUaH sYg bUkN hNy sEkAdAr mEmiLiKi jAsAdnYa,,tTaPi nIlaI
sYg i2 aKn lBh bRhRgA aNdaI dApt mEmeNanGi aTynYa dGn pEnuH
kEiKhLaSan...sTiaP pRsHbTan jGn d cMaRi dGn dNdm yG
bRpNjnGn......mSkip0wN tNpA
lFaZ cnTa dN sYg,,diRiMu tTaP bRsMadI d lPtAn aTy sLmA nYa...kU
cArI..cNta yG xpNh mLukai,,cnTa yG xpNh mMungkiRi kTa aTy..

ajie
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 1
Age: 23
Location: pahang,malaysia
Job/hobbies: hoki
Reputation: 0
Points: 1
Registration date: 07/07/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by DyIeMa toOgIe NaKaDnAs on Wed 01 Sep 2010, 10:46 pm

wow....bst'y ayt2 cnta lm nie...erm especially yg bila kite syg....... Smile

DyIeMa toOgIe NaKaDnAs
Newbie
Newbie

Female
Number of posts: 1
Age: 26
Location: klang selangir
Job/hobbies: chatting N messaging
Reputation: 0
Points: 1
Registration date: 01/09/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 17 Dec 2010, 1:32 pm

ku tak sangka ada kha kata2 nya...
ku blh percya atu tak..
hnya berkata2 kat bibir sja.
tapi dlm hati hnya ada yg lain..
ada kha ku akn ditipu lg atu tak..
...ape yg ku hrs kata kn..........
knpa diri ku yg slma ini ku telah menanggung resiko yg sngt besar tuk bersmanya..
ada kha itu belum cukup untk membuktikn ku mncnti nya...
mngkn mlm ney dah tiba hyt ku ku tak kn berjmpa ngan dya lg n.

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by syahiruser on Thu 30 Dec 2010, 11:41 pm

mcm mn korng cipta ayat nie ye?
im new Member. Very Happy

syahiruser
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 1
Age: 20
Location: Bandar Baru Sg Buloh
Job/hobbies: wolfteam
Reputation: 0
Points: 1
Registration date: 30/12/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Wed 12 Jan 2011, 12:29 pm

Biarkn knangan bsamamu,
Truz mekar dlm ingatanku. .
Wlau pn kita tda jdOh,
Smua i2 ada hikmahnya. .
Trkdg kita gmbira,
...Hmpir lupa pd ksdihan yg lalu. .
Apabila kita bsdih,akn trlupa kgmbiraan yg ada. .
Hdup dlm pnantian,
Prlukn bnyk ksbaran & keinsafan diri. .
Harunginya dgn tnank. .
Fkr p0sitif. .

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Wed 12 Jan 2011, 12:32 pm

jka titisan hujan membsahi jendela mu,itu tnda airmata ku menitis merindui mu,jka ada darah yg menitis dari jari mu,it2 tnda sesuatu yg buruk terjdi pd diriku,jka kau dpt melihat aq d dlm tido mu,aq igin mgucpkn slmat mlm pd mu,jka kau tsedqr dri tido mu tdgar ql-Quran sqyup2 d subuh hari,2 tnda aq tlh prgi sblm mu,jka kau mngis swktu mlhat aq d slubungi kain putih,mqqfkn qku krna x sempqt btemu dgn mu lg :by AnDika

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 14 Jan 2011, 12:40 pm

semua insan allah boleh memahami ape erti cnti dn perasaan....
tpi jika permpun itu tak memahami cnti kmu berdua kmum takn bahagia....
sma jga sprti lelaki...itu lah maka nya hrs smu sntiasa setia pda orng yg tersyg.....
tpi bila manusia yg disygi itu telah meninggal dunia tak kn bru kmu mhu meyesal kn perbuatan kmu tu....tak ada gna nya...

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 14 Jan 2011, 12:41 pm

aq lah manusia yg tidak berguna..
aq telah menyedih kn..
orng yg aq plng syg di dunia ini..
kenapa.....
jika hyt tak smpi untk keesokan harinya..
aq rasa bsalah pada ya ..
maaf kn aq ..

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Sat 15 Jan 2011, 8:15 pm

1st ku dengar suaramu
gmbira hatiku merindui dirimu
Walaupun belum kita bersua muka
Namun aku tetap jatuh cinta

1st ku brtemu dgnmu
Hatiku tpaut melihat syumnmu
Aku mengharap egkau mnerimaku
Krna aku bsedia myintaimu

Tetapi jikala kau meninggalkan aku
Terhiris hati ini
Terguris jiwa ini
aq mnitis kn airmata..





AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Sat 15 Jan 2011, 9:06 pm

Tak ada sedikitpun sesalku
kubrtahan dgn setiaku
Wlu di akhir jalan
Ku harus mlepaskn dirimu

Ternyata kau xmampu melupakn
Dlmnya cintaku yg
Hingga ada alasan bagimu
Tuk tinggalkan diriku
kubrsumpah demi nma cintaku
kuberikn hatiku hanya untukmu
Tlah kujaga kejujurn dlm stiap nafasku
Krna demi cinta kurelakan kecewaku tnpa engkau mgetahui
Sbab kumgerti cinta itu tak mesti memiliki

Andai saja ko mgerti
apa 2 erti kasih sejati
Krna cinta yg sungguh
Tiada akan pernah mungkin bersyarat

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:33 pm

disaat ku nyanyikan lagu kita berdua hatiku menangis jiwa meronta.. tak sanggup aku menerima dugaan ini dan tak berdaya aku untuk menghindar darinya.. ku harap kau tak akan pernah melupakanku.. hanya kau dihatiku selamnya tiada yang lain..

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:34 pm

akan ku pergi bersama kenangan yang terukir saat bersama mu.. kenangan ini tak akan pernah luput dari ingatan... selamanya.. hanya kau kekasihku dan hanya aku kekasihmu.. aku ingat janji-janji mu bahawa apapun terjadi hanya aku dihatimu...

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:35 pm

Setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang...Setelah ia mulai menyayangi hendaklah kamu menjaga hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan terluka oleh kenangan bersamamu dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu. ...

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:37 pm

BintnG yG brSinar tak slamaX tranG,,BeGituPn mndunG tak sLlu jdi hujan,, kata2 yG indh TAK SLAMANYA NYATA,, BeGituPn cnta BLUM TENTU SETIA,, Hdup nie ujian,, PAHIT MANIS hrz qt hdpi,, keindhn dMta TAK PASTI KEBAHAGIA'AN,, krn kBhaGiaan yG SESUNGGUHNYA ADA DLM HATI,,..♥ u 4 everr n everrr

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:37 pm

MENCINTAI..
BUKANLAH BAGAIMANA KITA MELUPAKAN melainkan bagaimana kita memaafkan
BUKANLAH BAGAIMANA KITA MENDENGARKAN melainkan bagaimana kita mengerti
BUKANLAH APA YANG KITA LIHAT melainkan apa yang kita rasakan BUKANLAH
BAGAIMANA kITA MELEPASKAN melainkan bagaimana kita bertahan....♥♥

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:38 pm

cinta ibarat 1 janji dlm hati,,tak dapat d.ubah,,tak dpat d.baca,,takan trpisah oleh jarak,,takan sirna oleh amarah,,takan lekang oleh waktu,,sedetik d.mata,,slama'y d.jiwa...♥♥

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:39 pm

Aku Menyelami Hatimu Untuk Menyentuh Dasar PerasaanMu...Membelah Angin Demi Meraih Cinta Yang Tersembunyi Di Pekatnya Awan KehidupanMu..Sesungguhnya Jika Engkau Menyadari Hatiku Hidup Untuk HatiMu, Tetapi Mengapa Engkau Tak Melihatnya....ermmm :'( ♥♥

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:40 pm

♥ Aku mencintai dia kerana agamanya dan kerana cintanya kepada Maha Pencipta, Andai dia hilangkan cintanya, maka hilanglah cintaku pada dia, Cinta dia terhadap Maha Pencipta mendekatkan aku padaNYA, Dan Kerana Cinta pada Illahi jugalah yang menyebabkan aku memilih dia..☆¨¯`♥
(sedutan filem ketika cinta bertasbih)

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:41 pm

bagi setiap manusi yg hidup mesti ada ada yg baik dan buruk .
Kita d dunia cuma semantara sahaja .
Stiap yg pergi ...
Kita kna la biar kn ia pergi dgn aman
tetapi kita tetap kna terus kn perjuangan kita .... Sa achilles peter kalau suda nasip saya akan pergi pada hari ini simpan kan la kenangan kita bersma untuk sebagai ...memory inda kita semua. Thnk's 4 everting....

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:42 pm

sesunguhnya tuhan memberikan kita peluang untuk bersama...
akan ku cari dirimu kembali namun hidup kita jauh berbeza dari yang biasa,
kita diibaratkan langit dan bumi ..
tak mungkin dapat bersama biarpun keinginan itu ada ....

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:43 pm

kadang2 Allah jarakkan hubungan kita,kemudian ddatangkan pula dengan dugaan..puas kita menangis mencari mana teman kesayangan..rupa2nya Allah nak hadiah kita rindu yang berpanjangan..

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:44 pm

Sυηggυн кυ мєяαѕα яєѕαн
Uηтυк мєηιℓαι ѕєѕυαтυ уαηg ιη∂αн
Nαмυηкυ α∂α ρєραтαн
Yαηg αкυ gυвαн...

...Dι ѕαηα нαηуαℓαн мєηαηтι
Sαмραι вιℓα ρυη кυ тαк ραѕтι
Bєятαηуα кнαвαя мєℓαℓυι тιηтα
Jαяαηg ѕєкαℓι вєятємυ мυкα
Nαмυηкυ тαнυ ∂ια ѕєтια

Dαη ∂ι ѕιηι тєтαρ мєηυηggυ
Bєяα∂α נєℓαѕ ∂ι мαтαкυ
Kαѕιн тαк ℓυαк тєянα∂αρ αкυ
Sαηggυρ мєηυηggυ кαтα ρυтυѕкυ
Sαуαηg кєтαвαнαηмυ мєηαωαηкυ..l ̲̅ə̲̅٨̲̅٥̲̅٦̲̅

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:46 pm

ku mnta kpd ALLAH setangkai bunga segar, DIA bg kaktus berduri..aku mnta kupu2, diberi ulat berbulu..aku sedih & kecewa..namun kemudian, kaktus itu berbunga indah skali..dan ulat itu pn mnjadi kupu2 yg cntk..itu jln ALLAH, indah pd masanya!!! ALLAH tdk mmberi apa yg kita hrpkn, tp DIA mmberi apa yg kita perlukan..kdg2...

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:47 pm

Tuhan mmberikan kita 2 kaki untuk berjalan..2 tgn untuk mmgang..2 tlinga untuk mndgr dan 2 mata untuk melihat..ttp mngapa Tuhan hnya mmberikan sekeping hati pd kita?? krn Tuhan tlh mmberikan sekeping lagi kpd sseorg untuk kita mncarinya..itulah CINTA ^_^

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:48 pm

cintailah seseorang sedang seadenyer, kerane kamu akn membencinyer suatuhari nnti
bencilah seseorg dgn seadenyer, kerane kamu akn mencintainyer suatu hari nnti..

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:49 pm

Cube tngkap air hujan..sbanyak mne yg awk dpt tngkap???sbanyak itulah SAYANG awk pade sy..tetapi..sbanyak mane yang awk tlepas..sbanyak itulah SAYANG sy pade awk...

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:50 pm

duluku hanya seorg yg tk brgna
smua itu..hanya knangan dlm hidup
dengan kehadiran mu diriku serta merta brubah...
sjk itu aku mla lbh..rapat dengan mu
nkau slalu mmbt ku gmbra aku brasa senang hati melhat kmu senyum..
......ttp itu hanyalah kenangan kini aku kesunyian..
aku tk sanggup mlupakan mu aptah lgi melepaskan mu
ttpi aku trpksa kerana nkau blan milkku lgi..skarang..
jka berkesempatan ingin aku kembli ke dakapan mu smula...
aku rindu kan kmu..

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:51 pm

hina sgtkah aku pda pndangan kluaga mu, hgga swenang tomahan di lmparkn.....
engkau hnya bsu mlhat aku yg brmtian seorang mnepis hinaan....
oh ksih andai ini ksdahan, ikhtiar ku tiada lg wlau kita sling syg....
trpksa ku undur dri, agar tiada pihak trluka krna kita.....

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:52 pm

walaupn esok ada mntari, apakah scrah hri ini..
hrap bgtulah dan moga mudahlah prjalanan hidup ku...
brat bnar langkah, rela dlam psrah yg aku hrap2 kn, xksampaian...
ku tinggalkn smlam yg indah, smmangnya itu xku duga...
lamanya brkasih, indahnya brjnji sggup shdup smti...
...ucapan smlam, kni brlainan, kau yg dlu kuknali mnjdi duri....
trgamaknya hti mu syg, mnciptakan luka pda aku yg stia..
dhlu kau bsik klimah, wlau apa trjdi ksih xbrubah....
mgkin tika itu aku beharta, chya cnta mu brsinar rekaan cuma...
mngrtilah ku kini, ksih syg skrang smuanya mmandang kbndaan...
andainya kdaifan dan rupa pula kurang. tiada siapa sudi mmndang wlau sblah mata..
bgitulah aku ini kau umpamakn, dikca mta mu aku mnyusahkn...
trgmak kau..... tgamak.........

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:53 pm

maaf , ku tlah mnyakitimu..ku tlah kcewaknmu..bahkn ku sia2 kan idupku..n ku bawa kau spt diriku..wlau ati ni trus mnangis..tp ku lakukan smua DEMI CINTA!! akhirnya jga ku hrus relakan khilangan CINTA SEJATIku..sglanya tlah ku berikan , jga smua kekuranganku..jika mmg ini y tbaek , utk diriku n dirimu..kan ku trima smua DEMI CINTA!

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:54 pm

Kiranya hujan turun membasahi diri mu...Itulah
air mata dari hatiku....Menghitung hari-hari bersama...Namun aku
dikecewa...Andainya ada bayu membelai wajahmu...Ia membawa kata pesan
dariku....Aku kini dapat menerima perpisahan ini..

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:56 pm

kalau memang hatimu tak sayang....mengapa dulu kau kirim surat padaku...sampul biru tertulis namaku...serasa terbang seluruh jiwa ragaku....namun apa yang terjadi?? kau hancurkan semua mimpi yang menyakitkan hati ini

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 28 Jan 2011, 7:57 pm

Jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain. Terlalu mengejar kesempurnaan. Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL....

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Mon 31 Jan 2011, 9:46 pm

C ■ Cinta kita yg pya ..�
I ■ Indah tiada bandingan ..�
N ■ Nyatakan hatimu ..�
T ■ Tentang rasa bertahun ..�
A ■ Aku sayang padamu ..�

.♥ ♥ ♥....♥
♥ ♥ ♥ ♥
.♥ ♥ ♥ ♥
♥ ♥ ♥
♥ ♥
♥ ♥
♥ ♥
♥ ♥
♥ ♥
♥ ♥
♥..♥

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by fitrie46 on Wed 02 Mar 2011, 11:32 pm

klau mrah kata mrah,
klau syg kata syg,
klau rindu kata rindu,
kekasih mne yg setia,
hanya kekasih sejati saja,
setia pada yg satu

fitrie46
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 1
Age: 18
Location: melaka
Job/hobbies: mencipta lagu
Reputation: 0
Points: 1
Registration date: 24/02/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Wed 09 Mar 2011, 3:41 pm

Jika kmu mmncing ikan stelah ikan e2 tlekat d mata kail hndakla
kmu mgmbil trus ikan e2 jgn la ssekali
kmu lpaskn ia smula ke dlm air bgitu saja . krn ia akn skit
oleh krn bisa ya ktajamn mata kail mu dn mgkin akn mderita slagi ia
masi hidup. Bgitula jga stelah kmu mberi byk pngharapn kpd
sseorang . stelah ia mula myayangimu hndakla kmu mjaga
hatiya . jgnla ssekali kmu trus mninggalknya bgitu saja .
krn dia akn trluka oleh kenangn brsamamu dn mgkin tak dpat
mlupakn sgalaya slagi dia mgingatimu .

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by myrul-niza on Fri 22 Apr 2011, 12:20 pm

antaq bnyak2 lgi...antaq smua yg pawer2 pnyer...bru best...lgi bnyak lgi best...

myrul-niza
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 1
Age: 17
Location: pulau pinang
Job/hobbies: police
Reputation: 0
Points: 1
Registration date: 09/04/2011

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Fri 20 May 2011, 8:57 am

Andainya 1 hri nt sy BUTA,sngup ka kau pempinkn sy?
Andinya 1 hri nt sy BISU,sngup ka kau menemani sy?
Andainya 1 hri nt sy PEKAK,sngup ka kau brsma sy?
&
Andainya 1 hri nt tubuh sy MEMBUNTU & tdk BRNYAWA lg,sngup ka kau temankn sy hingga ke PERSINGHAN sy yg TERAKHIR????

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Mon 06 Jun 2011, 7:19 pm

Apa Orang Perempuan Kata.....
Aku masuk ofis seperti biasa. Kerja ku sentiasa
bertemu
dengan pelanggan dan juga klien.
Datang je pelanggan atau klien yang hensem-
...hensem,
pasti staff pompuan dok kecoh-kecoh...
Dari pengamatan ku yang sudah hidup selama 26
tahun,
orang pompuan selalu katamengenai lelaki yang
Handsome dan lelaki Tak Hansome.....
Kalau lelaki handsome pendiam
Perempuan akan cakap:: "woow, cool giler..."
kalau lelaki tak handsome pendiam
Perempuan akan cakap: "eh perasan bagus..."
kalau lelaki handsome berbuat jahat
Perempuan akan kata: "nobody's perfect"
kalau lelaki tak handsome berbuat jahat
perempuan akan cakap: "memang.... muka pun
macam pecah rumah!"
kalau lelaki handsome menolong perempuan yg
diganggu
perempuan akan cakap: "wah.. machonya..
macam hero filem!"
kalau lelaki tak handsome menolong
perempuan yang diganggu
Perempuan akan kata: "entah2 kawan dia..."
kalau lelaki handsome dapat perempuan cantik
perempuan akan kata: "sepadan sangat..."
kalau lelaki tak handsome dapat perempuan
cantik
perempuan akan kata: "mesti kena bomoh
perempuan tuh!"
kalau lelaki handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata: "jangan sedih, kan saya
ada..."
kalau lelaki tak handsome ditinggal kekasih
perempuan akan kata:...(terdiam, tapi telunjuknya
meliuk-liuk dari atas ke bawah, patutlah, tengok
saja luarannya)...
kalau lelaki handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: "perasaannya
halus...penuh kasih sayang"
kalau lelaki tak handsome penyayang binatang
perempuan akan cakap: "sesama keluarga
memang harus menyayangi..."
kalau lelaki handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: "matching... hebat luar
dalam"
kalau lelaki tak handsome bawa BMW
perempuan akan cakap: "bang, bosnya mana...?"
kalau lelaki handsome tak mau bergambar
perempuan akan cakap: "pasti takut kalau-kalau
gambarnya tersebar"
kalau lelaki tak handsome tak mau bergambar
perempuan akan kata: "tak sanggup melihat
hasilnya ya..."
kalau lelaki handsome menuang air ke gelas
perempuan
perempuan akan cakap:"ini barulah lelaki
gentlemen"
kalau lelaki tak handsome menuang air ke gelas
perempuan
perempuan akan cakap: "naluri pembantu,
memang begitu...."
kalau lelaki handsome bersedih hati
perempuan akan cakap: "let me be your shoulder
to cry on"
kalau lelaki tak handsome bersedih hati
perempuan akan kata: "kuat nangis!! lelaki ke
bukan ni?"
Kenali dan nilai diri sendiri dahulu sebelum
menilai orang lain.
hmm... Apa pun, terimalah dengan redha dan
hati terbuka
terhadap kekurangan yang ada pada
pasangan kita

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Re: SMS Cinta... ayat-ayat jiwang

Post by AnDika on Tue 07 Jun 2011, 8:18 am

KASIH
Ditakdirkan bertemu
Mungkin bertemu di maya
Mungkin bertemu di dunia nyata
Perkenalan persahabatan
...Tidak semesti ada percintaan
Andai berlaku percintaan
Tidak semesti menjadi ikatan suami isteri
Andai terpisah
Jangan ada benci
Kekalkan di hati
Rasa kasih sesama insani
Apa yang di hajati
Tidak semesti terbaik untuk diri
Apa yang tidak di hajati
Tidak semesti tidak baik untuk diri .
Insan Biasa .

AnDika
Newbie
Newbie

Male
Number of posts: 48
Age: 22
Location: kota kinabalu,sabah
Job/hobbies: Men gitar...
Reputation: 0
Points: 49
Registration date: 27/11/2010

View user profile

Back to top Go down

Page 1 of 2 1, 2  Next

View previous topic View next topic Back to top


Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum